2009-08-20

Rože v makro 3D-stereo tehniki

Že dolgo nazaj je bil en tak, običajen večer. Nič posebnega se ni dogajalo, ura je bila kot običajno že pozna in "tamala" sta se že umirila. Med sprehodom skozi kuhinjo se mi je pogled ustavil na afriški vijolici, ki se je kljub starosti čudovito razcvetela. No, torej se je natančno 1x tedensko zalivanje le obrestovalo. Saj ne, da bi bil mahnjen na rožice, ampak cvetovi Sanpavlij (kot jim tudi pravijo) so res nekaj posebnega, ki v svoji žametni strukturi zažarijo šele ob primerni osvetlitvi. Kako fantastično je to šele v stereo tehniki!
Rože so čudovit poligon za makro 3D stereo fotografijo saj se ne premikajo. No, če se zadeve lotimo na prostem, nam jo bo hitro zagodel kak vetrič. Trik je namreč v tem, da v stereo fotografiji ne potrebujemo vedno dveh fotoaparatov. Dovolj je tudi eden, ki ga med dvema posnetkoma za določeno razdaljo premaknemo v levo ali desno stran. Vendar pa se v vmesnem času objekt ne sme premakniti "niti za las", saj se vsaka, še tako majhna razlika leve in desne slike v 3D stereu takoj opazi. Za makro posnetke potrebujemo še natančno makro-tračnico in makro-objektiv, no, jaz pa vseeno najraje poprimem za zvestega Olympusa 5060 s spoštljivim makro zajemom.

Nekaj ur mi je nato vzelo fotografiranje in še večer zatem, da sem serijo primerno tudi sestavil. Tako je nastala pričujoča 3D stereo serija, ki si jo lahko zavrtite na spodnjem naslovu. Ogled je mogoč s škiljenjem (cross-eyed) - v primeru, da vam je ta izraz tuj, pa predlagam obnovitev znanja z vajama, o katerih sem enkrat že pisal.



Ker pa se mi zdi, da bi lahko bila serija tudi boljša ali pa vsaj pestrejša in da rabi nekakšno novo preobleko, sem letos čakal še na travniške rožice, ki se ponavadi neugledno pozibavajo na okoliških travnikih. Seveda tudi one skrivajo marsikatera presenečenja, nekatera med njimi zelo velika - le "od blizu" jih je treba pogledati. Klik na galerijo!

3D posnetki so v "cross-eyed" načinu gledanja, kar pa seveda ni edina možnost, ki je na voljo. O pregledovalniku StereoPhotoViewer (Java) pa sem tudi že pisal.

Ni komentarjev: