Nikon D700, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 s
Nikon D3x, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 s, +2EV
Nikon D3x, ISO 800, 14mm, f5.6, 30 s, High ISO NR
Že na prvi pogled je očitno, da je dinamični razpon pri D3x neprimerno večji, oz.boljši, hkrati pa je velika tudi razlika v ločljivosti. Vendar če povečamo posnetka, lahko opazimo, da posnetek z D700 vsebuje več podrobnosti in je tudi z interpolacijo malodane ostrejši!
Na spodnjih posnetkih (povečave so 1/4 velikosti originalnega posnetka) pa si oglejte, kaj nastane z "navijanjem" RAW-a za +2EV pri Nikonu D3x. Na ta način "navijemo" enak posnetek, kot če bi fotografirali z ISO 400, pri ISO 800 pa fotoaparat že poseže po dodatnih algoritmih za zmanjševanje šuma (High ISO Noise Reduction). Z "navijanjem" podrobnosti ostanejo, šuma ni, le kaj bi se sekirali, če smo premalo osvetlili. Kot kaže, pa algoritem za zmanjševanje šumaže opazno vpliva na podrobnosti pri višjem ISO, saj sem boljše rezultate dobil z navitim posnetkom pri ISO 100 kot pri ISO 800. Podobne, vendar ne tako polikane rezultate lahko dosežemo tudi z D700 in 5D mk II. No, če sem iskren, nisem ravno pristaš tovrstnega manipuliranja, verjetno mi je to ostalo še iz časov diapozitivov...
Nikon D3x, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 sLevo izrez Nikon D3x, desno izrez interpoliranega posnetka D700, spodaj izrez D700. Vse nastavitve so bile pri obeh fotoaparatih enake, vključen Normal D-lightning, enak čas osvetljevanja, enak objektiv, enaka zaslonka.
Na spodnjih posnetkih (povečave so 1/4 velikosti originalnega posnetka) pa si oglejte, kaj nastane z "navijanjem" RAW-a za +2EV pri Nikonu D3x. Na ta način "navijemo" enak posnetek, kot če bi fotografirali z ISO 400, pri ISO 800 pa fotoaparat že poseže po dodatnih algoritmih za zmanjševanje šuma (High ISO Noise Reduction). Z "navijanjem" podrobnosti ostanejo, šuma ni, le kaj bi se sekirali, če smo premalo osvetlili. Kot kaže, pa algoritem za zmanjševanje šumaže opazno vpliva na podrobnosti pri višjem ISO, saj sem boljše rezultate dobil z navitim posnetkom pri ISO 100 kot pri ISO 800. Podobne, vendar ne tako polikane rezultate lahko dosežemo tudi z D700 in 5D mk II. No, če sem iskren, nisem ravno pristaš tovrstnega manipuliranja, verjetno mi je to ostalo še iz časov diapozitivov...
Nikon D3x, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 s, +2EV
Nikon D3x, ISO 800, 14mm, f5.6, 30 s, High ISO NR
In še izrezi:
Nikon D3x, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 s
Nikon D3x, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 s, +2EV
Nikon D3x, ISO 800, 14mm, f5.6, 30 s, High ISO NR
Nikon D3x, ISO 100, 14mm, f5.6, 30 s, +2EV
Nikon D3x, ISO 800, 14mm, f5.6, 30 s, High ISO NR
Pravo jamarsko akcijo pa sva obdelala z novo Canonovo "petico". Že na začetku se je zataknilo zaradi prenašanja fotoaparata, saj je kovček Peli 1400 prenizek, v 1300 poleg njega ne spraviš nič drugega, pravo mero za "opeko" ima šele Peli 1450. Navdušen sem bil nad avtofokusom, saj je kot za šalo izostril tudi najbolj oddaljene motive osvetljene z jamarjevo "čelko", posnel nekaj kadrov videa, naredil par dolgih ekspozicij in se posvetil nekaterim kapniškim detajlom. Galerija bo v naslednjem "postu", tokrat pa le kratka sestavljanka video posnetkov - kako se obnaša 5D mk II ob snemanju le z čelnimi Petzl Duo 14 LED lučkami.
Če povlečem črto, vsak fotoaparat je za jamsko fotografijo več kot odličen, iz katerega lahko brez težav izvlečemo vrhunski posnetek. Nikon D3x naredi največ, tudi v nemogočih pogojih, vendar za ceno, ki je malodane nedosegljiva. D700 nikakor ne zaostaja, z interpolacijo dobimo skorajda enak oz. boljši posnetek, vgrajeno ima tudi bliskavico, ohišje je vrhunsko. 5D mk II odlično ostri, ima možnost snemanja videa (kar se mi zdi res dobra poteza!) in prav tako izdela vrhunski posnetek. No, in nenazadnje, kdor ima preveč pod palcem, oziroma bi rad oživel idejo mecenstva, se toplo priporočam za en kos, kateregakoli :-)
1 komentar:
Odličen post, ki zahteva bolj skoncentrirano branje, kot sem ga trenutno posoben. Zaenkrat sem ga delišal in se beremo kasneje.
B5
Objavite komentar